Bázis:
- Grove, Nagy Britannia
Pilóták:
- Nico Rosberg
- Kazuki Nakajima
Teszt pilóták:
- N. Hulkenberg
- Narajin Karthikeyan
Autó:
- FW30
Motor:
- Toyota
Gumik:
- Bridgestone Potenza
Első szezon:
- 1975
Világbajnoki címek:
- 9
A Williams csapat történelmének legfontosabb pontjai:
1975: A Williams csapat debütáló szezonja. 6 pontot szereznek, és kilencedik helyezést érnek el.
1978: A Williams nagy versenymérnöki intézményt alapít. Alan Jones lesz a csapat egyik pilótája.
1979: Clay Regazonni megnyeri a Brit Nagydíjat, ő az első Nagydíj győztes a Williams színeiben.
1980: Alan Jones megnyeri a pilóták világbajnoki címét, a csapat pedig a konstruktőrök világbajnokságát.
1986: A csapat vezetője Frank Williams megsebesül egy utcai autó balesetben. Ez teljesen meghatározza, hogy hogyan vezeti tovább csapatát.
1992: Nigel Mansell megnyeri az első világbajnoki címét, és a csapat is megnyeri a konstruktőrök versenyét. Mansell elhagyja a Formula 1-et, és az IndyCar-ban folytatja.
1993: Alain Prost megnyeri a negyedik világbajnoki címét, és kihirdeti, hogy visszavonul a Formula 1-ből.
1994: A Williams autójában elszenvedi végzetes balesetét Ayrton Senna. A szomorú szezonban a csapat megnyeri a világbajnoki címet.
1996: Daemon Hill megnyeri a világbajnokságot, és a csapat is megnyeri nyolcadik világbajnoki címét.
1997: Jacques Villeneuve megnyeri az első –és egyetlen- világbajnoki címét, a csapat is diadalmaskodik a konstruktőrök között.
2000-2002: A Williams képtelen a domináló Ferrari csapat fölé emelkedni.
2003: Drámai javulással a csapat 4 versenyt megnyer a világbajnokságban. Az utolsó pillanatban elveszíti a Ferrarival szemben a világbajnoki címét a csapat.
2004: Ralf Schumacher-nek 6 versenyt kell kihagynia, miután majdnem eltörik a gerince egy szerencsétlen baleset után. Marc Gene és Antonio Pizzonia helyettesítik. Az autónak radikálisan új „rozmár” kinézetű első szárnya van. A csapat végül megnyeri a Brazil Nagydíjat, és negyedik helyezést ér a konstruktőrök között.
2005: Öt év együttműködés után szakít a csapat a BMW-vel és Nick Heidfeld-del, aki csak egy hajszálnyival csúszik le az első pole pozíciójáról. A csapat legjobb versenye a Monacoi Nagydíj, ahol mindkét pilóta a dobogón áll.
2006: Kiábrándító szezont produkál a csapat, végül nyolcadik lesz a konstruktőrök között. A Cosworth motorcsomag nagyon rossznak tűnik, az első Bahrein-i versenyén is kiesik a csapat. 20-szor kell hamarabb befejeznie a versenyt a csapat két pilótája összesen, a legjobb eredményüket Marc Webber éri el, ami egy hatodik helyezés.
2007: Az FW29 bebizonyítja, hogy sokkal jobb, mint az elődje, és a csapat csak hétszer esi ki 20 helyett. Alexander Wurz visszavonul a szezon utolsó futama előtt, és a helyét Kazuki Nakajima veszi át, aki a következő évben is a csapat versenyzője marad.
A Formula1.com alapján írta GabF1 és NOrßYnhOE. |