Bázis:
- Köln, Németország
Pilóták:
- Jarno Trulli
- Timo Glock
Teszt pilóta:
- K. Kobayashi
Autó:
- TF108
Motor:
- Toyota RVX-08
Gumik:
- Bridgestone Potenza
Első szezon:
- 2002
Világbajnoki címek:
- 0
A Toyota csapat történelmének legfontosabb pontjai:
2000: Megalakul a Toyota Formula 1-es csapata, Kölnben, Németországban pedig megnyitják a csapat székhelyét, és előállítják az első Toyota V10-es motort.
2001: A teszt autót kipróbálják a Francia, Paul Richard tesztpályán. Elkezdi a csapat az autó tesztelését.
2002: A csapat debütáló éve a Formula 1-ben. 2 pontot szereznek, amivel a tizedikek lesznek a konstruktőrök között. Bejelentik, hogy a két pilótát, Allan McNish-t és Mika Salo-t lecserélik 2003-ra.
2003: Nyolcadik lesz a csapat a konstruktőrök között. 18 körön át vezetik a Brit Nagydíjat, majd ötödikek lesznek, hatodikak Németországban, és Japánban az időmérőn elérnek egy harmadik és egy negyedik helyezést.
2004: Váratlanul Cristiano da Matta helyett a Német Nagydíjtól kezdve Ricardo Zonta lesz a csapat egyik pilótája. Bejelentik, hogy 2005-től Jarno Trulli lesz a csapat egyik pilótája, Ricardo Zonta helyett az utolsó futamon Olivier Panis vezeti az autót. A csapat a kiábrándító nyolcadik helyen végez a konstruktőrök között.
2005: Áttörés a szezon, 2 pole pozíció, 5 dobogós helyezés, és a csapat végül negyedik helyezést ér el a konstruktőrök között. Ralf Schumacher hatalmasat bukik Indianapolisban, ami után a Michelin bejelenti, hogy visszavonul a Formula 1-ből.
2006: A csapat fele annyi pontot szerez az évben, mint 2005-ben, a hatodik helyezést sikerül elérniük. A csapat átvált a Bridgestone gumikra, amikkel szenved. A legjobb eredményük egy harmadik helyezés, amit Ralf Schumacher ér el Ausztráliában.
2007: Kiábrándító hatodik helyezést ér el a csapat a konstruktőrök között. Ralf Schumacher és Jarno Trulli küzdenek a TF107-tel. Schumacher elhagyja a csapatot 2008-tól.
A Formula1.com alapján írta GabF1 és NOrßYnhOE. |