Bázis:
- Enstone, Nagy Britannia
Pilóták:
- Fernando Alonso
- Nelsinho Piquet
Tesztpilóták:
- L di Grassi
- R Grosjean
- Sakon Yamamoto
Autó:
- R28
Motor:
- Renault RS27
Gumik:
- Bridgestone Potenza
Első szezon:
- 1977
Világbajnoki címek:
- 2
A Renault történelmének legfontosabb pontjai:
1977: A Renault debütál a Brit Nagydíjon, csak egy autót indít a csapat, amit Jean Pierre Jabouille. A csapat 4 versenyen indul a szezonban, de pontot nem szerez.
1978: Jabouille negyedik lesz az Amerikai Nagydíjon, Watkins Glenben. A csapat csak ennyiszer szerez pontot az évben.
1979: Jean Pierre Jabouille személyében először arat futamgyőzelmet a Renault, méghozzá Franciaországban. Jabouille csapattársa, Rene Arnoux pedig harmadik lesz a versenyen. A Renault hatodik lesz a konstruktőrök világbajnokságában.
1982: A Renault felfogadja pilótájának Alain Prost-ot.
1983: Alain Prost négyszer győz, és a csapat a második lesz a konstruktőrök között.
1985: A Renault visszavonul a Formula 1-ből, de motort szállít a Lotusnak.
1986: A Renault teljesen visszavonul a Formula 1-ből.
1989: A Renault visszatér, és motorszállítója lesz a Williams F1 Team-nek.
1992-97: A Renault motorok a 90-es évek közepén dominálnak a világbajnokságban, a Williams és a Benetton csapat minden világbajnokságot megnyer 1992 és 1997 között.
1996: A csapat utoljára szállít motort. A csapat ismét visszavonul a Formula 1-ből, de mégis megkezdi a tárgyalásokat egy már létező csapattal, annak megvásárlásáról.
2000: A Benetton csapat kihirdeti, hogy 2002-től gyári Renault csapattá változik.
2002: Erős bemutatkozás a Formula 1-ben, a csapat negyedik helyezett lesz a konstruktőrök között.
2003: A szabályoknak köszönhetően a három nagy csapatot már fenyegeti a Renault. Két pole pozíciót szereznek, és Fernando Alonso megnyeri a Magyar Nagydíjat. Végül a csapat negyedik lesz a konstruktőrök között.
2004: Jarno Trulli megnyeri a Monaco Nagydíjat, de a csapat az idény vége előtt 3 futammal megválik az olasztól a teljesítménye miatt. Jacques Villeneuve érkezik a pótlátására. Nem tudják megakadályozni, hogy a BAR legyen a második a világbajnokságban.
2005: A bajnokság elején dominál a csapat, de később a McLaren jobban teljesít mint ők. Fernando Alonso lesz minden idők legfiatalabb világbajnoka, míg a Renault is megnyeri első világbajnoki címét.
2006: Hétből 9 versenyt megnyernek a szezon elején, de később a Ferrari majdnem megelőzi őket, mert betiltják a Renault lengéscsillapító rendszerét. Mindamellett, hogy a Renault megnyeri mindkét világbajnoki címet (konstruktőrit és pilótait is), Fernando Alonso átpártol a McLarenhez.
2007: Miután Fernando Alonso eltávozik látványosan csökken a csapat szerencséje, 150 ponttal kevesebbet szereznek, mint 2006-ban, de a harmadik helyezést így is elérik a konstruktőrök között. Végül a kezdő Kovalainent és a veterán Fisichellát is eltávolítják a csapattól, amely csak a Japán Nagydíjon elért dobogóját tudja felmutatni az év során.
A Formula1.com alapján írta GabF1 és NOrßYnhOE. |