Hírek : A BMW-Sauber történelmének legfontosabb pontjai |
A BMW-Sauber történelmének legfontosabb pontjai
NOrßYnhOE 2008.03.24. 13:24
Ezúttal a BMW-Sauber történelméről ismerkedhettek meg jobban, jó szórakozást!
1993: A csapat vezetőségének a pontszerzés a célja, amit J. J. Lehto-val meg is valósítanak, J. J. Letho az ötödik helyezést éri el a Dél afrikai Nagydíjon. Év végén 12 ponttal a konstruktőri bajnokság hatodik helyén végeznek.
1995: A csapat történelmében az első dobogó, Heinz-Harald Frentzen-t harmadikként intik le az Olasz Nagydíjon.
1996: Johnny Herbert harmadik a monacói Nagydíjon, csapattársa, Heinz-Harald Frentzen pedig negyedik. A csapat a hetedik helyen végez a konstruktőrök világbajnokságában.
1997: Johnny Herbert legjobb teljesítménye a szezonban egy harmadik helyezés a Magyar Nagydíjon.
2000: Csupán 6 ponttal a nyolcadik helyezett lesz a csapat a konstruktőrök világbajnokságában. A legjobb eredmény két darab ötödik hely, Monacóban és Németországban. Mindkét autó visszavonul a Brazil Nagydíjról, miután az egyiken a hátsó szárny látványosan leszakad.
2001: A csapat legjobb éve, negyedik helyezett lesz a konstruktőrök között.
2002: 11 ponttal a csapat ötödik helyezett lesz a konstruktőrök között. A legjobb eredmény a szezonban egy negyedik és egy ötödik helyezés a Spanyol Nagydíjon.
2003: A csapat legnehezebb szezonja, csak öt (főleg esős) futamon szereznek pontot. A legjobb eredményük Indianapolisban születik meg, Heinz-Harald Frentzen a harmadik, Nick Heidfeld pedig az ötödik lesz. Először vezet a csapat autója egy nagydíjon. Mindkét pilóta máshol folytatja 2004-ben, a csapat hatodik lesz a konstruktőrök között.
2004: A saját szélcsatornába fektetett pénz kezd kifizetődni, kiegyensúlyozott szezont futnak. A csapat 12 versenyen célba ér és hatodik helyezett lesz a konstruktőrök világbajnokságában. Aláírják a szerződést az egykori világbajnokkal, Jacques Villeneuve-vel, mely szerint Villeneuve 2005-től a csapathoz szerződik.
2005: Júniusban Peter Sauber lemond, és a BMW lesz 2006-tól kezdve a csapat irányítója.
2006: A csapat az ötödik lesz a BMW irányítása alatt a kezdeti megbízhatósági problémák ellnére. A csapat megválik Jacques Villeneuve-től, és a helyére a Magyar Nagydíjtól Robert Kubica kerül, aki az Olasz Nagydíjon harmadik helyezést ér el, megismételve csapattársa magyarországi teljesítményét.
2007: A csapat a legjobb helyezést éri el a McLaren és a Ferrari mögött, mind a 17 nagydíjon pontot szereznek, és van két dobogós helyezésük is. Heidfeld dominál a pilóták között, Kubica pedig a kanadai Nagydíjon óriásit bukik, de megússza nagyobb sérülések nélkül.
|