Hírek : A Ferrari kettős győzelmet aratott Isztambulban |
A Ferrari kettős győzelmet aratott Isztambulban
GabF1 2007.08.26. 15:46
Az 58 körös Török Nagydíjat a végig élen álló Ferrari-duó nyerte, a tavalyi győztes Massa és a 2005-ös nyertes Räikkönen pozícióját senki sem veszélyeztette. Alonso Hamilton pechjének köszönheti harmadik helyét, a brit defekt miatt Heidfeld mögött csak negyedik lett.
Ezzel az eredménnyel Hamilton mindhárom üldözője faragott hátrányából, a legboldogabb mégis Alonso lehet, aki 5 pontos lemaradással várhatja a két hét múlva esedékes Olasz Nagydíjat.
Az isztambuli melegben Fernando Alonso bóbiskolt el leginkább, a spanyol mellett az első kanyarban a két BMW Sauber is elment. A kétszeres világbajnok Heidfeldtől még megpróbálta visszavenni a pozíciót, de ez nem jött össze neki, utána pedig annyira lemaradt a német mögött, hogy nem került igazán támadási pozícióba.
Remekül reagált viszont a lámpák kialvására a két Ferrari: Felipe Massa magabiztosan fordult el elsőként a célegyenes végén, de hozzá hasonlóan a pálya tisztább ívéről induló Räikkönen Hamiltont beelőzve átvette a második helyet.
A rajt után az első kanyarban történt egy kis koccanás is, Fisichella hátulról eltalálta Jarno Trullit, aki keresztbe állt a pályán, de mindenki ki tudta kerülni a Toyotát. A kilencedik helyről induló olasz is mehetett tovább, de visszaesett az utolsó pozícióba.
Az élen a két Ferrari senkitől sem zavartatva rótta a köröket, Massa és Räikkönen felváltva futotta a leggyorsabb köröket. Mögöttük Hamilton és Kubica is kényelmesen tartotta pozícióját, az ötödik Heidfeldnek viszont a visszapillantó tükröt is gyakran figyelnie kellett, hiszen abban állandó jelleggel Fernando Alonso kisebb-nagyobb autója tűnt fel.
A két élcsapat, a Ferrari és a McLaren egyébként különböző gumitaktikával vágott neki a versenynek, a vörösök a fehér csíkkal megjelölt lágyabb keveréket, az ezüstnyilak a keményebb keverékeket választották.
Az első kieső Mark Webber volt, akinek Red Bullja látványosan lelassult a pályán. Az ausztrál még beevickélt a bokszba, ám szerelői meg sem próbálták rendbe hozni a versenyautót, Webbert betolták a garázsba, neki 10 kör jutott.
Az élmezőnyből Robert Kubica állt ki szerelői közé először, így arra is választ kaptunk, hogy a lengyel miért volt ennyire gyors. A BMW-s a 12. körben állt ki a negyedik helyről, és a 11. pozícióban folytathatta.
Heidfeld a 17. körben állt ki Alonso elől, a spanyol így saját tempóját autózhatta. A német pilóta gyors szervizének köszönhetően márkatársa elé jött vissza. A Ferrarik közül a 18. körben Räikkönen állt ki először, de ugyanebben a fordulóban érkezett Alonso is. A 19. körben Massa is kiállt. Már csak Lewis Hamilton nem volt kint az élmezőnyből, aki így átvette a vezetést.
A britre sem kellett sokat várni, a 20. körben érkezett a 2-es számú McLaren. Eközben a hosszú első etapot teljesítő Heikki Kovalainen átvette a vezetést. A finn persze nem sokáig birtokolta az egyes pozíciót, hiszen ő is kiállt, de a kerékcsere után a két BMW közé, a 7. helyre tért vissza (csapattársa, Giancarlo Fisichella kerékcseréje után még egy hellyel előrébb léphetett).
A szervizelések első köre után továbbra is Massa vezetett Räikkönen és Hamilton előtt. Mögöttük nagy szakadék következett, Alonso már óriási hátrányban volt. A spanyol mögött Kovalainen autózott a BMW-s szendvicsben, a pontszerzők sorát féltávhoz közeledve pedig Nico Rosberg zárta.
Túl az 58 körös verseny felén a 11. pozícióban haladó Ralf Schumacher még mindig nem volt kinn kerékcserén, a német az utolsó 26 kört lágy keverékkel próbálta meg teljesíteni. Egyébként Takuma Szato is hasonló taktikát választott.
21 körrel a leintés előtt az élmezőny is megkezdte az utolsó bokszkiállásokat, ismét Kubica volt az első. Az élen Kimi Räikkönen nagyon megérkezett csapattársa, Felipe Massa nyakára, de nem tudta megelőzni. A kiállás sem változtatta meg a sorrendet, a finn előbb állt ki, mint a brazil, Massa így továbbra is első volt.
Lewis Hamilton már a bokszba tartott, amikor jobb első defektet kapott. A brit beporoszkált a garázsokhoz, ahol a szerelők néhány másodperccel korábban végeztek Alonsóval. Hamilton számára annyi volt a szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó helyen és jó időben érte a defekt, hiszen egyébként is a bokszba készült, és már nem is volt messze a bejárattól.
A fiatal brit esetéből ketten is hasznot húztak. Fernando Alonso megörökölte a dobogós harmadik helyet, Nick Heidfeld pedig a negyedikre lépett előre. Hamilton ötödikként folytathatta. A brit autója a defekt során megsérülhetett kissé, hiszen a gumi leváló futófelülete folyamatosan hozzáütődött a karosszériához és az első légterelőhöz. Külsérelmi nyomok persze nem látszottak a McLarenen, de Hamilton egyre közelebb engedte magához Kovalainent.
A bokszkiállások során Rosberg megelőzte Kubicát, de ez a verseny sem volt még lefutott, a lengyel mindent megpróbált, hogy megszerezze a hetedik helyet.
Forrás: F1 hirek.hu
|