Hírek : Hamilton Räikkönent győzte le a Hungaroringen |
Hamilton Räikkönent győzte le a Hungaroringen
GabF1 2007.08.06. 12:14
Habár a McLaren várt fölénye nem vált valóra, és Kimi Räikkönen folyamatosan a sarkában lihegett, Lewis Hamilton megszerezte idei harmadik győzelmét a vasárnapi Magyar Nagydíjon. Fernando Alonso és Felipe Massa a saját bőrén érezhette, hogy milyen nehéz előzni a Hungaroringen.
Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon - a McLaren újoncának harmadik diadala azonban korántsem volt magától értetődő, hiszen a ferraris Kimi Räikkönen végig néhány másodperccel a nyomában loholt.
Az időmérő edzést megnyerő, ám öt rajthelyes büntetéssel sújtott Fernando Alonso a 4. helyre küzdötte fel magát, de a hajrában nem tudta hibára kényszeríteni a BMW-s Nick Heidfeldet, aki két éven belül másodszor állhatott fel a dobogó legalsó fokára a Hungaroringen.
Sikerével Hamilton hét pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben Alonsóval szemben, Räikkönen hátránya viszont ezüstérme ellenére 20 pontra nőtt. A másik Ferrarit vezető Felipe Massa keserves délutánon van túl, hiszen a 14. rajthelyén csak egyetlen pozíciót tudott javítani, így pont nélkül maradt.
A konstruktőrök versenyében viszont a Ferrari 19 pontra faragta lemaradását, köszönhetően a sportfelügyelők szombati döntésének, miszerint a McLaren nem könyvelheti el az összetettben a pilótái által begyűjtött pontokat. A döntés értelmében a gárda a győztes konstruktőrnek járó trófeát sem vehette át a dobogón.
A pole pozíciót Alonsótól megöröklő Hamilton gond nélkül megőrizte a vezetést a rajtnál, a harmadik kockából startoló Räikkönen pedig nyomban maga mögé utasította a másodikból induló Heidfeldet. Az elrugaszkodás nem csupán a német versenyzőnek okozott gondot, hanem mindenkinek, aki a páros számú rajtkockákat foglalta el a pálya poros oldalán.
Alonso éppen, hogy meg tudta tartani a 6. pozíciót, de az első kör végére Mark Webber megelőzte őt. A spanyol azonban összeszedte magát, és két szép előzéssel először az ausztrálnak vágott vissza, majd Robert Kubicát utasította maga mögé, Ralf Schumacher Toyotájával azonban már nem bírt.
Az élmezőny így Hamilton, Räikkönen, Heidfeld, Nico Rosberg, Ralf, Alonso, Kubica, Webber sorrendben körözött a verseny korai szakaszaiban. Az élen álló kettős látványosan elhúzott a riválisoktól, és a 9. körben már 1:20-as köröket autóztak.
Räikkönen a rajt utáni percekben 3.3 másodperces hátrányt halmozott fel Hamilton mögött, de a 6. körre magára talált, és folyamatosan közelített a McLarenhez. Ám hiába mutatkozott hajszálnyival gyorsabbnak a Ferrari versenytávon, Räikkönen a 13. körben két kanyart is elrontott az utolsó szektorban, így lemaradása egy csapásra háromról 4.6. másodpercre hízott.
Az első boxkiállásig - amit a két éllovas egyaránt a 19. körben ejtett meg - ugyan Räikkönen ismét 3.3 másodpercre kapaszkodott fel, de a kerékcsere megpecsételte sorsát. A McLaren ugyanis az előny birtokában megengedhette magának, hogy egy másodperccel tovább tankolja Hamilton autóját, aki így négy körrel hosszabb második etapot teljesíthetett.
Könnyebb Ferrarijával Räikkönen a verseny derekán megközelítette Hamiltont, és végig bő egy másodperccel mögötte nyomás alatt tartotta 22 éves ellenfelét - de erőfeszítései meddőnek bizonyultak, mivel korábban kellett kiállnia.
A finn a 46. körben látogatta meg szerelőit, míg Hamilton az 50-ikben, így Räikkönen utolsó (szuperlágy) gumiszettjének szemcsésedési periódusa pontosan akkorra esett, amikor Hamilton második etapja végén a leggyorsabban száguldott. A kerékcserék befejeztével Räikkönen hátránya 4.4 másodpercre nőtt.
A finn a hajrában ismét megközelítette Hamiltont, de annyival nem volt gyorsabb, hogy előzhessen. De legalább slusszpoénként az utolsó körben megfutotta a Magyar Nagydíj leggyorsabb körét.
Räikkönen mellett Alonso is megtapasztalhatta, milyen nehéz a Hungaroringen előzni. Bár Ralfot a kerékcserék második hulláma során sikerült lenyomnia, Nick Heidfeld kifogott rajta a hajrában. Féltávnál még Robert Kubica autózott a 4. helyen, miután az első tankolásnál Alonsót és Ralfot is megelőzte. Végül azonban az 5. pozícióval kellett megelégednie, mivel három kiállásos stratégiája nem bizonyult sikeresnek.
Hasonló cipőben járt Nico Rosberg és Mark Webber is. A két kiállásos pilótákkal azonos ütemben abszolvált első kerékcserék után ők a 4., illetve a 8. helyen autóztak, ám végül kénytelenek voltak a 7. és 9. pozícióval beérni. Az utolsó pont így Heikki Kovalainen zsebébe került.
Felipe Massának ennyi sem jutott. A brazil a verseny első felét Takuma Sato mögé beragadva töltötte. Pechére a japán ugyanolyan hosszú első etapot iktatott be, mint ő, így Massa még akkor is a Super Aguri mögött vesztegelt, amikor körülöttük már mindenki kiállt kereket cserélni. A Ferrari a futam második felét két rövid etapra osztotta, de az előrelépéshez ez is kevésnek bizonyult.
A tavalyi győztes Jenson Button újabb katasztrofális futamon van túl: nem elég, hogy Hondája bántóan lassú volt, a 37. percben el is romlott. Csapattársa, Rubens Barrichello utolsó lett, miután a spykeres Adrian Sutil is megelőzte.
A Toro Rosso színeiben debütáló Sebastian Vettelt a 16. helyen intették le, az első spykeres versenyét futó Sakon Yamamoto viszont az Alesi-kanyar gumifalában végezte. Ütközés vetett véget Anthony Davidson versenyének is: a brit pilóta Giancarlo Fisichellával akadt össze a 43. körben.
Forrás: a5.hu
|