Hírek : A Renault megkezdte az R27-es tesztelését |
A Renault megkezdte az R27-es tesztelését
NOrßYnhOE 2007.01.16. 15:20
A Renault vadonatúj versenygépe, az R27-es először mutatkozott nyilvánosan ma reggel Jerezben, ahol a francia gárda Giancarlo Fisichellával megkezdte 2007-es felkészülési programját.
Az új autó, amely az elmúlt héten egy titkos tesztprogram alkalmával már pályára gördült az angliai Silverstone-ban, ma megkezdte első hivatalos tesztjét Jerezben. Azt követően, hogy múlt héten az ifjabbik Piquet próbálhatta ki az új járgányt, most Fisichella kapott lehetőséget arra, hogy beüljön az R27-be.
Az új autó egyébként még egy átmeneti (sötétkék-citromsárga) festéssel van ellátva, és a főszponzor, ING emblémái sem kerültek fel rá, ugyanis a hivatalos bemutatóra csak a jövő héten kerül sor a holland fővárosban, Amszterdamban.
Az új autó első ránézésre több ponton is változott. A legszembetűnőbb változtatás a visszapillantó tükrök elhelyezkedése, melyek az oldallemez felső részéhez rögzített függőleges elrendezésű légterelő elemen kaptak helyet. A franciák ezzel a Ferrari példáját próbálták követni, akik már tavalyi autójukon is a kerekek felé tolták a tükröket, hogy azok kikerüljenek a hátsó szárnyak felé tartó légáramból, és ne okozzanak turbulenciát. Ezzel stabilabbá válik az autó hátulja, és a tükrök csak a kerekek felett érkező "piszkos" levegő útjába állnak, mely amúgy is "használhatatlan" a leszorító erő növelésére.
A többi élcsapattal ellentétben a Renault megtartotta a 2005-ös idényben kitalált "V-keel" első felfüggesztés elrendezést, mellyel hatékonyabbá tehetik az autó-gumi kapcsolatot, illetve szabaddá válik az autó fenéklemeze alá érkező levegő útját, ezzel növelve az autó aerodinamikai hatékonyságát.
A többiek eközben fokozatosan áttértek a "zero-keel" elrendezésre, mellyel az első felfüggesztés felső- és kormányzó villája is feljebb került, és változott a vízszintessel bezárt szöge. Bár ezzel sikerült kiküszöbölni az egypontos (single keel) felfüggesztés hátrányait, és a levegő akadálytalanabbul áramolhat az autó alá, korábban több csapat is arra panaszkodott, ezzel az elrendezéssel nehezebb az abroncsok kezelése.
Felkerült az autóra a tavalyi évben a Toro Rosso majd a Ferrari által is előszeretettel használt fékhűtő tárcsa, amely komoly vitát váltott ki a mezőnyben, mígnem a FIA azt jóváhagyta.
Forrás: F1hirek.hu
|