Hírek : Bemutatkozott a Ferrari F2007-es! |
Bemutatkozott a Ferrari F2007-es!
GabF1 2007.01.14. 17:10
Ahogy arra számítani is lehetett, a Ferrari csak képeket tett közzé vadonatúj versenyautójáról, az F2007-esről, ugyanis az nem készült el a mai bemutatóra. Az új járgány csak nyomaiban hasonlít a tavalyi 248 F1-re.
Az F2007-es az ötvenharmadik együléses versenyautó, melyet a Ferrari a Forma-1-es világbajnokságra készített. A project, mely a tervezési fázisban a 658-as kódszámot viselte, a 2007-es technikai szabályok pontos betartása mellett futott, melyek elsősorban a biztonság javítását hivatottak szolgálni, különös figyelemmel a frontális és oldalirányú ütközésekre. Ez pedig az autó egyes elemeinek súlynövekedését eredményezte, melyet más területen kellett kompenzálni.
Az F2007-es karosszériája szinte teljes egészében átalakításra került a tavalyi 248 F1-es modellhez képest. A legszembetűnőbb változáson az első felfüggesztés ment keresztül, mellyel nőtt az autó aerodinamikai hatékonysága. Az oldalszekrények formája és a légbeömlő nyílása is megváltozott, melyet a hűtőrendszer átalakítása eredményezett. A felső légbeömlőn is változtatásokat hajtott végre a csapat, míg a karosszéria felső része is átalakult. Az autó hátulja szűkebb lett, mely az új váltót rejtő burkolat formájának köszönhető, amely az idei évben is szénszálas szerkezetű. Maga a váltó továbbra is hosszirányú elrendezésű, és egy innovatív sebességkapcsolóval (7 + 1 hátra) lett felszerelve.
A hátsó felfüggesztés azonos, mint az elmúlt évben, ám ezen a területen komoly változtatások várhatók az idei esztendőben, miután már több információja lesz a csapatnak a 2007-es abroncsokról. Az első és hátszó szárnyakon is változtatások lesznek még a szezon előtt. A visszapillantó tükör pontosan ugyanoda került, mint a 2006-os versenygépen, míg a kipufogórendszer is maradt a régi.
Az új motorszabályoknak köszönhetően az erőforrás rögzítő pontjai és elrendezése maradt a régi. A 056-os kódszámot viselő motor, mely a tavalyi szezon utolsó futamán remekül teljesített, továbbra helyet kapott az autóban. Az új regulák miatt azonban néhány helyen változtatni kellett rajta, hogy a maximális fordulatszáma ne haladja meg a 19 000-et.
Forrás: F1 hirek.hu
|