Hírek : Räikkönen győzött Sepangban |
Räikkönen győzött Sepangban
GabF1 2008.03.24. 10:58
A ferraris Kimi Räikkönen magabiztos sikert aratott Malajziában, amivel némileg kiköszörülte a csorbát, amit Ausztráliában szedett össze. A kettős Ferrari-győzelmet Massa hiúsította meg, aki kicsúszott. A dobogóra Robert Kubica és Heikki Kovalainen állhatott fel a címvédő mellé.
A meteorológusok hiába jósoltak egész hétvégére esőt, a Maláj Nagydíj rajtjára száraz pályán került sor, és bár az égen feltűnt néhány felhő, csapadékra nem volt kilátás a magyar idő szerint reggel 8 órakor elkezdődött futamon.
A rajtnál a két Ferrari volt a legkedvezőbb helyzetben, a pálya tisztább oldaláról induló Massa maga mögött is tudta tartani a csapattársát, Räikkönent, így az időmérőnek megfelelő sorrendben fordultak el az első kanyarban. Legalább is ami az első két helyezettet illeti.
Kicsit hátrébb ugyanis látványos csatákat vívtak a pilóták. A két McLaren kizárásával a 3. rajtkockába kerülő Trulli két oldalról "megkapta" a két BMW-t, belülről Robert Kubica, kívülről Nick Heidfeld torpedózta az olaszt, aki csak utóbbit tudta maga mögött tartani, de közben többen is elmentek mellette.
A két McLaren is lépkedett előre, Hamilton a rajt után nem sokkal már 5. volt, de itt megérkezett Mark Webber mögé, akit nem tudott annyira megközelíteni, hogy támadást indítson ellene.
A jócskán visszaeső Heidfeld ekkor bemutatta a nap addigi legszebb jelenetét, amikor az előtte autózó és egymással foglalkozó Coulthard, Alonso duót egyszerre előzte meg belső íven. Miután a német elhúzott mellettük, a kétszeres világbajnok hasonlóan szép manőverrel hagyta maga mögött DC-t, de még így is csak 9. volt.
Az első körök megszedték áldozataikat is, Sébastien Bourdais, Timo Glock és Adrian Sutil is korán búcsúzott, előbbi kettő a rajt utáni tülekedésből jött ki rosszul, utóbbinak pedig műszaki problémája volt.
Az élen a Ferrarik félelmetes tempóban nyúltak el a mezőnytől, amit legjobban az bizonyított, hogy az első helyét továbbra is tartó Massa a 15. körben lekörözte Nico Rosberget, aki a verseny elején koccant Glockkal, és emiatt egy nem tervezett bokszkiállást is végrehajtott.
Räikkönen mögött Robert Kubica volt a harmadik, de a lengyel lényegében magányos volt, hiszen a Ferrarikat csak messziről látta, de a visszapillantó tükrében sem tűnt fel senki.
A bokszkiállások első köre azonban jelentős fordulatot hozott! Kimi Räikkönen egy körrel később állt ki, mint márkatársa, és ez az egy kör elég volt ahhoz, hogy a finn megelőzze Massát. Mindeközben Robert Kubica vette át a vezetést, aki természetesen a 3. helyre "esett vissza" a kötelező bokszlátogatása után.
A továbbra is Webberrel vívó Hamilton szerelői a bokszutcában legalább a duplájára nyújtották a szervizelés idejét, a bal első kerék ugyanis előbb nem akart lejönni, majd az új abroncsnak nem akaródzott a helyére kerülni. A brit így újra mai párja, Webber mögött kötött ki.
Hamilton nemhogy az ausztrállal nem tudott mit kezdeni, de egyre inkább felzárkózott rá Nick Heidfeld. Ez a trió a 6-8. helyen autókázott hosszasan.
Az élen Kimi Räikkönen a lekörözéseket leszámítva tiszta pályán autózhatott, és ez azt eredményezte, hogy egyre nagyobb előnyre tett szert. Massa keményen küzdött, hogy faragjon hátrányából, de besokallt, és a kavicságyban kötött ki, ahonnan már nem volt visszaút.
A brazil kiválásával Kubica örökölte a 2. helyet, aki bő 20 másodperccel követte Räikkönent, akinek innentől kezdve még könnyebbé vált az élete.
Az utolsó dobogós pozícióért Heikki Kovalainen és Jarno Trulli csatázott egymással - igaz, nem késhegyre menően-, a finn pilóta a védekező, az olasz a támadó szerepét töltötte be. Mögöttük érkezett a továbbra is változatlan sorrendben furikázó Webber, Hamilton, Heidfeld trió, míg Massa kiesését követően Alonsóé lett az utolsó pontszerző hely.
Az utolsó bokszkiállások nem hoztak érdemi változást, de a már oly sokat emlegetett háromtagú vonatban az élről Webber az utolsó "vagonba" került, Alonso előtt autózott a kétpontos 7. pozícióban.
Sebastian Vettelnek esélye sem volt harcolni a jó helyezésekért, mivel autójában a Ferrari motor a 40. körben elfüstölt, így a Toro Rosso igencsak keserves hétvégét zárt Malajziában (Bourdais ugye már az 1. körben kiesett).
Az utolsó körökben Hamilton még mindent elkövetett, hogy közelebb kerüljön Jarno Trullihoz, míg az utolsó két pontszerző helyen Webber és Alonso került közel egymáshoz.
A leintésig azonban nem változott a helyzet, Kimi Räikkönen fölényes győzelmet aratott Szepangban, ahol 2003-ban pályafutása első győzelmét is ünnepelhette. Mögötte az eddigi legjobb F1-es eredményét produkáló Robert Kubicát, és a 2. versenyén az első mclarenes dobogós helyét szállító Heikki Kovalainent intették le.
Jarno Trulli megtartotta a 4. helyet, ezzel bizonyította, hogy a Toyota valóban lényegesen jobb formában van idén, mint tavaly. Lewis Hamilton 4 ponttal gazdagodott, aminek köszönhetően összetettben továbbra is az élen áll, 3 pontos előnye van a ma 6. Heidfelddel szemben.
A legjobb nyolcban végzett még Mark Webber és Fernando Alonso, az ausztrál a Red Bull Racing idei első pontjait szállította, míg a Renault kétszeres világbajnoka a szezonnyitó után ismét pontot szerzett.
Folytatás két hét múlva Bahreinben.
Forrás: F1hírek.hu
|