Hírek : Bioüzemanyaggal és hat hengerrel a zöld Forma-1-ért? |
Bioüzemanyaggal és hat hengerrel a zöld Forma-1-ért?
GabF1 2007.05.18. 19:38
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke mindent elkövet annak érdekében, hogy a Forma-1 éveken belül sokkal környezetbarátabbá váljon, mert pillanatnyilag egyáltalán nem nevezhető annak.
A csapatok már készhez is kapták azt a javaslatokat összegző dokumentumot, melyet a FIA állított össze és a 2011-es szezontól vezetne be.
Max Mosley eltökélt szándéka, hogy éveken belül megvalósítsa a „grüne Revolution”-t, vagyis a zöld forradalmat a Forma-1-ben. Ahhoz, hogy Mosley elérje célját, jelentős változtatásokra lesz szükség.
A FIA első embere a Guardian-nek adott interjújában felvázolta elképzeléseit. Mosley szerint azok után, hogy nemrégiben tízről nyolcra csökkentették a Forma-1-es motorok hengereinek számát, és a térfogatot is redukálták háromról 2,4 literesre, újabb változtatásokat kell bevezetni.
2011-től a tervek szerint V6-os, 2,2 liter lökettérfogatú motorok dübörögnének a karosszéria alatt, de a fordulatszámot még jelentősebben visszavennék, a jelenlegi percenkénti 19.000-et tízezerre csökkentenék. Ezen paraméterek lenyomása a jelenleg 770 lóerős erőforrások teljesítményét mintegy 100 egységgel gyengítené.
Ezen felül a motorokat bioüzemanyaggal tankolnák, és a mostani kettővel ellentétben egy hajtóműnek öt futamot kellene kibírnia. A négykerékmeghajtásos autókba visszakerülne az éppen a következő szezontól betiltandó kipörgésgátló, és egy előzést elősegítő, energiatöbbletet felszabadító gombot is elhelyeznének a versenygépekben.
„Szorosan együtt kell működnünk a nagy autógyárakkal, melyek számára szintén nagyon fontos a környezetbarát technológia alkalmazása, számunkra ugyanis ez az elsődleges”- hangsúlyozta Mosley. De ezzel együtt arra is törekednünk kell, hogy a Forma-1 megőrizze jelenlegi látványosságát, illetve néhány újításnak köszönhetően még élvezhetőbb legyen”- beszélt elképzeléseiről a 67 éves brit.
A csapatok egyelőre nem reagáltak a felvetésekre, de Martin Whitmarsh a McLaren ügyvezető igazgatója a magas költségek miatt fejezte ki aggodalmát, arra utalva, hogy az elkövetkezendő években is több változtatást véghez kell vinniük, a 2011-es módosítások pedig minden bizonnyal még nagyobb összegeket emésztenének fel.
Forrás: F1 hirek.hu
|